• تاریخ : ۲۳ام بهمن ۱۳۹۶
  • موضوع : آرنا

اگرمی خواهید لاغر شوید تنها به رژیم بسنده نکنید. بلکه خود را به داشتن سبک زندگی سالم وفعالیت های فیزیکی عادت دهید ، زندگی که برای تمامی افراد و نه تنها جویندگان تناسب اندام توصیه خواهد شد. افرادی که می خواهند برنامه کاهش وزن و تناسب اندامرا آغاز کنند ۲ دسته هستند ، دسته ای در جستجو سریع ترین روش ها و دسته ای صبور و خواستار روش هایی که به مرور زمان اثرات خود را نشان خواهد داد . برای هر دو دسته یک سری قوانین و باید ها توسط متخصصان تغذیه تحت عنوان لاغری بدون سختیپیشنهاد خواهد شد ، پیشنهاداتی که فرد را در مسیر صحیح لاغری قرار می دهد و برنامه خاص و طاقت فرسایی نیست . لاغری بدون سختی

لاغری بدون سختی

پیشنهاد متخصصان تغذیه برای کاهش وزن و لاغری بدون سختی

۵ تغییر مهم در سبک زندگی برای لاغری بدون سختی

۱- داشتن رژیم غذایی متنوع :

اگردوست دارید از یک راه درست و پایدار وزن کم کنید نباید هیچ کدام از گروه های مواد مغذی را حذف کنید، اگرچه قبلا تصور می شد پرهیز از کربوهیدرات و چربی ها کار درستی هست اما امروزه متوجه شدیم مصرف آنها لازم هست به همین دلیل مصرف میوه های تازه ،سبزیجات را دررژیم تان بگجانید و

غلات سبوس دار

مغزها

ماهی وغذاهای دریایی

سبزیجات

را جزو مهم ترین های برنامه غذایی تان قرار دهید.

۲- خوردن صبحانه ی سالم :

بسیاری افراد که اضافه وزن دارند صبحانه نمی خورند چون فکر می کنند این راه برای سوزاند کالری موثرتر هست در حالیکه حقیقت این هست یکی از اشتباهات رایج در عادات غذایی محسوب خواهد شد و اثرمعکوس دارد.

صبحانه مهمترین وعده درطول روز هست نه تنها انرژی بدن راتامین می کند بلکه مواد مغذی لازم را به بدن برای سوخت و ساز میرساند ،با حذف یا مصرف غذاهای ناسالم در وعده صبحانه بیشتر احساس عصبانیت می کنید و باعث خواهد شد در آخر روز کالری بیشتری مصرف کنید، این اشتباه گرسنگی طولانی مدت، سوخت و ساز بدن را کند می کند و ذخیره چربی را افزایش می دهد.

۳- افزایش وعده غذایی به ۵ وعده :

کاهش وزن به معنی گرسنگی نیست. به منظور فعال نگه داشتن متابولیسم بهتر هست ۵ وعده در روز غذا بخورید. بجای خوردن ۳ وعده غذای دلچسب بهتراست ۵ وعده غذا بخورید البته همه ی انتخاب های غذایی باید سالم و بطور متوسط چربی و کالری داشته باشد.

لاغری بدون سختی

راه و روش های صحیح برای لاغری بدون سختی

۴- نوشیدن آب زیاد بیش از آنچه قبلا مصرف می کردید

یکی از عاداتی که افرادچاق باید داشته باشند نوشیدن آب فراوان هست ، نوشیدن این مایع طبیعی سموم را ازبدن دفع می کند و این یکی از بهترین راه ها برای طولانی تر کردن احساس سیری هست. و این امر به ویژه زمانی که شما آن را قبل از وعده های اصلی غذایی می نوشید موثرتر هست. این عملکرد بدن را مرطوب و با انرژی نگه می دارد و روی عملکرد فیزیکی روانی تاثیر می گذارد.

۵- انجام ورزش بطور منظم :

اغلب انجام ورزش بطور روزمره و منظم برای افراد کم تحرک دشوار هست اما بخش مهم برنامه کاهش وزن  آنهاست ، درابتدا بدن شروع به درد می کند چون نیاز دارد با شرایط جدید منطبق شود اما این درد نباید موجب دلسردی شما شود .

این تمارین می تواند قدرتی ، قلبی باشد در ابتدا بدون وزنه کار کنید .با حداقل وزنه تمرین را آغاز کنید، فعالیت های ورزشی با هدف توقیت قلبی عروقی باید حداقل ۱۵ دقیقه در روز برای سوزاندن چربی صورت گیرد اما بطور کل باید ۳ تا ۵ نوبت در هفته ورزش کنید.

آیاسعی به کاهش وزن دارید ؟ پس این نکات رابه خاطر بسپارید تا بدانید چطور می توان به راحتی و با استفاده از روش سالم وزن کم کرد و لاغر شد.

اشتراک در شبکه اجتماعی

گوگل پلاس فیسبوک تویتر لینکدین دیگ کلوب فیسنما