• تاریخ : ۲۵ام بهمن ۱۳۹۶
  • موضوع : آرنا

آی سینما: چین در حال برنامه‌ریزی برای انتخاب ۵ هزار سالن در سراسر کشور هست تا مووی‌های با موضوعات ملی و پروپاگاندا (تبلیغاتی) را به نمایش بگذراند و همچنین با بلیت‌های تخفیف دار، فروش عمده بلیت و دیگر تمهیدات به گیشه این مووی‌ها کمک کند.

این تعداد سینما تقریبا ۱۰ درصد کل سینماهای چین را تشکیل می‌دهد و برای هر شهر بزرگ، استان و نواحی خودمختار سهمیه‌بندی تعیین می‌شود تا چنین مووی‌هایی در سراسر این کشور به نمایش دربیایند.

اطلاعیه‌ای که از سوی نهاد تنظیم کننده سینمای ملی چین منتشر شده، می‌گوید این سیاست جدید قصد دارد مووی‌های خاصی را در دوران خاصی توسعه دهد تا «پیشقراول سینمای مردمی» شکل گیرد و به نوشته هالیوود ریپورتر این یادآور اصطلاحات و ادبیاتی هست که در دوران مائو تسه‌تونگ بنیانگذار جمهوری خلق چین کمونیستی استفاده می‌شد.

در این بیانیه که با ابتکارهای جدید حزب کمونیست چین هماهنگی دارد، سیاست جدید می‌خواهد «افکار را هدایت کند و مردم را آموزش دهد». چین دومین بازار بزرگ سینمای جهان را بعد از امریکا در اختیار دارد و در سال ۲۰۱۷ گیشه این کشور ۱۳٫۵ درصد رشد داشت و فروش مووی‌ها در آن به ۸٫۶ میلیارد دلار رسید.

سهم مووی‌های چینی از این مبلغ قابل توجه ۵۴ درصد بود و مووی اکشن «جنگجوی گرگ ۲» پرفروش‌ترین مووی سال در گیشه چین شد. حالا به نظر می‌رسد حزب کمونیست حاکم بر چین می‌خواهد تولید مووی‌های بیشتری با موضوعات میهن پرستانه را تشویق کند و بر فیلمنامه‌ها و مجوزهای فیلمبرداری کنترل بیشتری داشته باشد.

مسئولان دولتی این حزب به شکل مداوم تاریخ اکران و آمار فروش مووی‌ها را تغییر می‌دهند و تعداد مووی‌های خارجی اکران شده در گیشه این کشور را محدود می‌کنند و گاهی نمایش برخی مووی‌های غیرچینی در این کشور ممنوع می‌شود.

۹۴۱۰

اشتراک در شبکه اجتماعی

گوگل پلاس فیسبوک تویتر لینکدین دیگ کلوب فیسنما