• تاریخ : ۱۳ام آذر ۱۳۹۶
  • موضوع : آرنا

روزنامه کیهان که در این سال‌ها مواضع انتقادی بسیاری نسبت به برنامه پرطرفدار «نود» داشته، در شماره امروز خود به انتقاد از ویژه برنامه «نود» برای مراسم قرعه کشی جام جهانی پرداخت. این روزنامه در حالی که اعتراف می‌کند ویژه برنامه روز جمعه «نود» با استقبال بسیار زیاد مخاطبان روبرو شد، مدعی شده که سفر خبرنگاران به این مراسم با پول بیت المال صورت گرفته و فردوسی پور روز جمعه در چند نوبت سیاست‌های رسانه ملی در مورد پوشش زنان را به سخره گرفته هست.

با گذشت دو روز از مراسم قرعه کشی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، روزنامه کیهان در شماره امروز خود درباره این مراسم نوشت: « جمعه شب گذشته مراسم قرعه کشی جام جهانی روسیه در کاخ کرملین روسیه برگزار شد. صداوسیما نیز در قالب ویژه برنامه ۹۰ این رویداد مهم ورزشی را به طور مستقیم پوشش داد که با استقبال بالایی از سوی مردم مواجه شد.»

محمد حسین میثاقی، پیمان یوسفی و چیا فوادی (مسئول سایت نود) به همراه چند تن از ورزشی نویسان فعال در مطبوعات، برای پوشش مراسم قرعه کشی جام جهانی به روسیه سفر کرده بوند، که به جز میثاقی و یوسفی که گفته‌هایی را برای برنامه «نود» گرفته بودند، سایر آنها با پول شخصی بود رفته بودند.

 اما روزنامه کیهان در ادامه مطلب امروز خود با انتقاد از سفر خبرنگاران به روسیه می‌نویسد: «یکی از نکاتی که کمتر به چشم آمد، سفر چند نفر از گزارشگران و مجری‌های برنامه‌های ورزشی صداوسیما به این مراسم بود. نکته جالب این هست که بیشتر آنها نیز به محل برگزاری مراسم قرعه کشی راه نیافتند. با توجه به اینکه سفر این افراد با هزینه بیت‌المال انجام شده، جای سؤال هست که این افراد به چه دلیلی به روسیه اعزام شدند؟»

یکی دیگر از نکاتی که این روزها بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی به آن اشاره می کند، دستمزد لوییز فیگو برای حضور در برنامه «نود» بود که این مبلغ توسط اسپانسر این برنامه پرداخت شده بود. این روزنامه درباره حضور فیگو در برنامه عادل فردوسی پور می‌نویسد: «از طرف دیگر طبق خبری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد میهمان خارجی برنامه ۹۰ نیز مبلغی در حدود ۱۰۰ هزار یورو معادل ۵۰۰ میلیون تومان برای دو ساعت حضور در این برنامه دریافت کرده هست.»

پیش از حضور مجریان مراسم قرعه کشی جام جهانی، عادل فردوسی پور در اواسط برنامه روز جمعه ابراز امیدواری کرد که هوای داخل سالن همچون شهر مسکو سرد باشد، تا آنها بتوانند این مراسم را به صورت کامل پوشش بدهند. ویدیوی این بخش از صحبت‌های فردوسی پور که بارها در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، حال به موضوعی تبدیل شده که روزنامه کیهان نسبت به آن انتقاد کند: «برنامه ۹۰ در روز جمعه با حاشیه‌های فراوانی پخش شد که قسمتی از آن تمسخر قوانین و سیاست‌های رسانه‌ملی توسط مجری برنامه بود. این برنامه همچنین در قسمت‌هایی اصول و سیاست‌های معیار سازمان صدا و سیما را زیر پا گذاشت تا بار دیگر این فرضیه تقویت شود که این تهیه‌کنندگان و برنامه‌سازان نورچشمی صدا و سیما هستند که در پرتو توجهات ویژه مسئولین این سازمان را مدیریت کنند و نه برعکس!»

کیهان در پایان این مطلب آورده: «متأسفانه هر ساله به بهانه برگزاری رویدادهایی چون جشنواره‌های سینمایی و مسابقات ورزشی، هزینه‌های کلانی به بیت‌المال تحمیل می‌شود و هزینه‌های غیرموجهی نیز خرج می‌شود که ثمره‌ای جز تضعیف ارزش‌ها و فرهنگ اسلامی ندارد.»

۹۴۱۲

اشتراک در شبکه اجتماعی

گوگل پلاس فیسبوک تویتر لینکدین دیگ کلوب فیسنما