• تاریخ : ۲۱ام دی ۱۳۹۶
  • موضوع : آرنا

برای شما علاقه مندان سایت “آن رد” نوشته ای داریم با عنوان اوضاع ورزش کردن در دوران بارداری! که در دسته مطالب مرتبط با زناشویی قرار میگیرد و پیشتر به آن میپردازیم. با امید به اینکه مورد استقبال شما قرار گیرد.

اوضاع ورزش کردن در بارداری

اوضاع ورزش کردن در بارداری , جلسات ملایم تا متوسط منظم ورزش حداقل سه بار در هفته ایمن تر از ورزش های یک دفعه ای هست. قبل ورزش های متوسط رو به بالا باید یک دوره گرم کردن باشد و بعد از آنها هم یک دوره سرد کردن. بعد از گرم کردن تمرینات انعطاف پذیری را انجام دهد با اینحال از استرچینگ های بالستیک خودداری کند. از استرچ تا انتهای دامنه خودداری کند.

اوضاع ورزش کردن در بارداری

در هوای گرم، مرطوب از ورزش خودداری کند.
ضربان قلب مادرنباید بیشتر از ۱۴۰ تا شود و ورزش های شدید نباید بیشتر از ۱۵ دقیقه انجام شود. قبل و حین و بعد ورزش برای جلوگیری از دهیدراته شدن مایعات بنوشد.
زنانی که زندگی کم تحرک داشتند باید آرام آرام سطح فعالیت شان را بیشتر کنند مانند راه رفتن، شنا کردن، دوچرخه ثابت و یوگا خوب هست.

اوضاع ورزش کردن در دوران حاملگی

ورزش های ائروبیک باید عضلات بزرگ را در بر بگیرد و ریتمیک باشد مانند :

دوچرخه سواری و رقص ائروبیک.
بعد سه ماهه اول دیگر سوپاین قرار نگیرد.
برای مدت طولانی بی حرکت نایستد
ورزش نبردی انجام نشود.
به طرز معمول از ضربان قلب برای مانیتور کردن حین ورزش ائروبیک استفاده خواهد شد با اینحال در حاملگی کارآمد نیست و خوب هست از معیار برگ بهره ببرد و در این معیار بین ۱۲ تا ۱۴ باشد.

اگر از علائم پایین حین ورزش مشاهده کرد سریعا ورزش را قطع کند و به پزشک مراجعه کند:

هر علامتی از خروج خون از واژن
هر خروج آب از واژن
تورم ناگهانی پا و مچ
سردرد مداوم و شدید یا خطای بینایی یا هر دو، گیجی
درد، تورم و قرمزی در یک پا
بالا رفتن ضربان یا فشار خون بعد ورزش و خستگی شدید و تپش قلب و درد قفسه سینه
انقباض های مداوم برای بیش از ۶ تا ۸ ساعت که نمایش دهنده شروع زایمان زودرس هست درد شکم که دلیل ویژه ای ندارد وزن گرفتن ناکافی کمتر از ۱ کیلو در ماه در سه ماهه دوم و سوم نبود و یا کم شدن حرکت جنین

اوضاع ورزش کردن در حاملگی

انجام کدام‌یک از ورزش‌ها در بارداری ممنوع هست؟

از انجام ورزش‌هایی که مستلزم دراز کشیدن به پشت باشد، به‌خصوص بعد از ۱۶ هفتگی بارداری خودداری کنید.
از انجام ورزش‌هایی که احتمال آسیب‌رساندن به شکم شما می باشد، مانند کیک‌بوکسینگ، جودو و اسکواش خودداری کنید.

.u3c2a1535b16908116d5691ccd64e2d2f .u3c2a1535b16908116d5691ccd64e2d2f:lively, .u3c2a1535b16908116d5691ccd64e2d2f:hover opacity: 1; transition: opacity 250ms; webkit-transition: opacity 250ms; text-decoration:none; .u3c2a1535b16908116d5691ccd64e2d2f .u3c2a1535b16908116d5691ccd64e2d2f .ctaText .u3c2a1535b16908116d5691ccd64e2d2f .postTitle coloration:#C0392B; text-decoration: underline!vital; font-size: 16px; .u3c2a1535b16908116d5691ccd64e2d2f:hover .postTitle
به علاوه از طرف دیگر بخوانید :  نیازهای تغذیه ای زن باردار چیست؟!

از آنجایی که در بارداری به دلایل هورمونی، مفاصل شما ثبات معمول خود را از دست می‌دهند، احتمال افتادن و آسیب رسیدن به شما می باشد. از این جهت در زمان ورزش‌هایی که احتمال افتادن و از دست‌ دادن تعادل‌تان می باشد، مانند اسب‌سواری، اسکی، هاکی روی یخ، ژیمناستیک و دوچرخه‌سواری، باید مراقبت بیشتر از خود به رفتار آورید. به خاطر داشته باشید که مرکز ثقل بدن شما در بارداری تغییر می یابد و تصویر‌العمل شما کند‌تر از حالت معمول می‌شود.

از این جهت خوب هست که از انجام دادن ورزش‌های فوق خودداری کنید، مگر این‌که شما قبلاً این ورزش‌ها را به روش منظم و هر روزه انجام می‌دادید. تحت این شرایط با مراقبت بیشتر از خود میتوانید، این ورزش‌ها را به روش هر روزه و مرتب انجام دهید.

از شیرجه زدن در آب در بارداری خودداری کنید، چرا‌که کودک شما هیچ حفاظی در جلوگیری از این فشار ندارد.
از انجام ورزش در ارتفاعات بالاتر از ۲۵۰۰ متر تا وقتی که به این ارتفاع سازگار نشده‌اید خودداری کنید.

اوضاع ورزش کردن در بارداری

به چه نحو مطمئن شوم که فشار بسیار در زمان ورزش‌کردن به خود وارد نمی‌کنم؟

برای اطمینان از این‌که فشار فراوانی جهت ورزش‌کردن به شما وارد نمی‌شود‌، حتماً قبل از ورزش‌کردن خود را گرم کنید و سپس حرکات آهسته جهت سرد شدن تدریجی بدن انجام دهید.تکنیک‌های متفاوتی که باعث حفظ تناسب اندام بدن شما می‌شود بدون این‌که فشار فراوانی به شما وارد شود، می باشد. تکنیک‌هایی که به شما یاری مینماید تا متوجه این مسئله شوید که حین ورزش‌کردن، به خود فشار بسیار وارد نمی‌کنید.

شامل:

آزمایش صحبت‌کردن:
حین انجام ورزش‌های بارداری، شما باید قادر به صحبت کردن و ادامه دادن یک صحبت باشید.
اگر در زمان صحبت کردن نفس شما به شماره بی‌افتد یا اصطلاحاً نفس کم بیاورید، احتمال این‌که این ورزش‌ها برای شما سنگین بوده هست می باشد.

برنامه ارزیابی خود‌:
شیوه دیگر که به شما این اطمینان را می‌دهد که به خود فشار بسیار وارد نکرده‌اید، برنامه ارزیابی Borg هست. با بهره برداری از این شیوه شما قادر هستید، شدت حرکات ورزشی خود را ارزیابی کنید. با ادامه‌یافتن بارداری این تکنیک به شما یاری مینماید تا در صورت لزوم شدت و مدت ورزش‌کردن خود را کاهش یا گسترش دهید.

طرح بورگ (Borg) برای ارزیابی فشار بوجود آمده دیزاین شده هست و شما قادر اید آن را به وسیله درمانگر خود تهیه کنید.

الو دکتر

صمیمانه امیدواریم نوشته :اوضاع ورزش کردن در دوران بارداری!” مورد استقبال شما علاقه مندان قرار گرفته هست.

منبع

نوشته اوضاع ورزش کردن در دوران بارداری! اولین بار در خبرهای تازه| خبرهای خواندنی روز. پدیدار شد.

اشتراک در شبکه اجتماعی

گوگل پلاس فیسبوک تویتر لینکدین دیگ کلوب فیسنما