• تاریخ : ۱۹ام آذر ۱۳۹۶
  • موضوع : آرنا

برای شما علاقه مندان سایت “آن رد” نوشته ای داریم با عنوان ارزش غذایی اسفناج و خاصیت آن برای سلامتی! که در دسته مطالب مرتبط با تغذیه قرار میگیرد و پیشتر به آن میپردازیم. با امید به اینکه مورد استقبال شما قرار گیرد.

ارزش غذایی اسفناج

اسفناج از پرخاصیت ترین سبزیجاتی هست که در این فصل از سال یافت خواهد شد. می خواهیم به بررسی خواص تغذیه ای و ارزش غذایی اسفناج بپردازیم. سعی کنید از این سبزی بیشتر استفاده کنید و در برنامه غذایی خود بهره برداری از آن را از یاد نبرید.فوایدی که مصرف اسفناج برای سلامتی دارد شامل افزایش کنترل گلوکز خون در مبتلایان به دیابت ، کاهش ریسک سرطان، کاهش فشارخون ، افزایش سلامت استخوان‌ها، کاهش ریسک ابتلا به آسم و … می‌شود.اسفناج را به سادگی میتوانید در هر رژیم غذایی بگنجانید، هم ارزان‌هزینه هست و هم به سادگی تکمیل‌ی خوردن می‌شود.

 

خواص و ارزش غذایی اسفناج

کنترل دیابت

اسفناج حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی به اسم آلفا لیپوئیک اسید هست که ثابت شده می‌تواند گلوکز خون را کاهش داده، حساسیت به انسولین را گسترش داده و مانع استرس اکسیداتیو ناشی از تفاوت در بیماران دیابتی بشود.

جلوگیری از سرطان

اسفناج و دیگر سبزیجات سبز حاوی کلروفیل هستند که معلوم شده در مهار تأثیرات سرطان‌زایی آمین‌های هتروسیکلیک که با گریل کردن غذا در دمای بسیار بالا تولید می‌شوند مؤثر هست.

فایده ها و ارزش غذایی اسفناج

جلوگیری از آسم

ریسک ابتلا به آسم در کسانی که مقدار فراوانی از یک مجموعه مواد مغذی را مصرف می‌کنند بسیار کمتر هست. یکی از این مواد مغذی، بتاکاروتن هست که اسفناج یک منبع محشر از این ماده‌ی مغذی هست. زردآلو، بروکلی، طالبی، کدوحلوایی و هویج نیز پر از بتاکاروتن هستند.

کاهش فشارخون

اسفناج به دلیل پتاسیم فراوانی که دارد برای مردم دچار فشارخون بالا پیش نهاد می‌شود چون می‌تواند از تأثیرات سدیم در بدن کم کند. مصرف ناکافی پتاسیم می‌تواند به اندازه‌ی مصرف زیاد نمک در ابتلا به فشارخون بالا نقش داشته باشد.
دیگر غذاهای پر از پتاسیم شامل آووکادو، موز، چغندر، سیب زمینی، لوبیای لیما و پرتقال می‌شود.

سلامت استخوان‌ها

مصرف ناکافی ویتامین Ok منجر به گسترش ریسک شکستگی استخوان می‌شود.
با اینحال مصرف کافی ویتامین Ok برای سلامتی مفید هست چونکه تحت نام یک تعدیل کننده برای ماتریکس پروتئین‌ها رفتار کرده، جذب کلسیم را گسترش داده و می‌تواند دفع کلسیم از ادرار را کاهش بدهد.

افزایش اجابت مزاج

اسفناج پر از فیبر و آب هست که هر دو برای جلوگیری از یبوست و افزایش سیستم گوارش مفیدند.

.u696992c4d700d29f5c9117bb276bc4c1 .u696992c4d700d29f5c9117bb276bc4c1:energetic, .u696992c4d700d29f5c9117bb276bc4c1:hover opacity: 1; transition: opacity 250ms; webkit-transition: opacity 250ms; text-decoration:none; .u696992c4d700d29f5c9117bb276bc4c1 transition: background-color 250ms; webkit-transition: background-color 250ms; opacity: 1; transition: opacity 250ms; webkit-transition: opacity 250ms; .u696992c4d700d29f5c9117bb276bc4c1 .ctaText .u696992c4d700d29f5c9117bb276bc4c1 .postTitle .u696992c4d700d29f5c9117bb276bc4c1:hover .postTitle
به علاوه از طرف دیگر بخوانید :  بروز کبد چرب در جستجوی مصرف بی رویه آب میوه ها

ارزش غذایی اسفناج برای پوست و مو

سلامت پوست و مو

اسفناج پر از ویتامین A هست که برای تولید چربی پوست و حفظ رطوبت موها ضروری هست.
ویتامین A برای افزایش تمام بافت‌های بدن مانند پوست و مو مهم هست.
اسفناج و دیگر سبزیجات برگ‌دار تیره غنی از ویتامین C برای تولید و حفظ کلاژن پوست و مو ضروری هستند. کمبود آهن، دلیل رایج ریزش مو هست که می‌توان با مصرف غذاهای پر از آهن مانند اسفناج از آن جلوگیری کرد.

اسفناج را در رژیم غذایی خود بگنجانید

اسفناج یک سبزی همه فن حریف هست که میتوانید آن را خام یا پخته میل کنید.
اسفناج به روش جدید، منجمد یا کنسروی در معرض هست. چند پیش نهاد برای شما علاقه مندان داریم تا اسفناج بیشتری در تغذیه‌ی هر روزه‌ی خود بگنجانید.اسفناج و دیگر سبزیجات سبز حاوی کلروفیل هستند که معلوم شده در مهار تأثیرات سرطان‌زایی آمین‌های هتروسیکلیک که با گریل کردن غذا در دمای بسیار بالا تولید می‌شوند مؤثر هست.

. اسفناج را به پاستا، سوپ و انواع آبگوشت‌ها اضافه کنید.
. اسفناج را در مقدار بسیار کمی روغن زیتون بکر با حرارت ملایم تفت بدهید و با فلفل سیاه و پنیر پارمزان مزه دار کرده و میل کنید.
. اسفناج را به ساندویچ‌های خود اضافه کنید.
. دیپ اسفناج درست کنید؛ مثلاً دیپ اسفناج و کنگر فرنگی یا دیپ اسفناج و پنیر.
. یک مشت اسفناج جدید به املت یا خاگینه یا اسموتی اضافه کنید.

عوارض جانبی مصرف زیاد اسفناج

اگر داروی رقیق کننده‌ی خون مانند کومادین (وارفارین) مصرف می‌کنید باید در مصرف غذاهایی که حاوی ویتامین Ok هستند احتیاط کنید، چونکه این مواد غذایی نقش بزرگی در لخته شدن خون دارند.مصرف زیاد پتاسیم می‌تواند برای مبتلایان به نارسایی کلیه مضر باشد. اگر کلیه‌های فرد نتوانند پتاسیم زیادی را از خون خارج کنند، امکان دارد کُشنده باشد.

یک فنجان اسفناج خام حاوی:

۲۷ کالری
۰,۸۶ گرم پروتئین
۳۰ میلی‌گرم کلسیم
۰,۸۱ گرم آهن
۲۴ میلی‌گرم پتاسیم
۱۶۷ میلی‌گرم پتاسیم
۲۸۱۳ میکروگرم ویتامین A
۵۸ میکروگرم اسیدفولیک

همچنینً اسفناج حاوی ویتامین Ok، فیبر، فسفر و تیامین هست. بیشتر کالری اسفناج از پروتئین و کربوهیدرات آن ناشی می‌شود.

آن رد

صمیمانه امیدواریم نوشته :ارزش غذایی اسفناج و خاصیت آن برای سلامتی!” مورد استقبال شما علاقه مندان قرار گرفته هست.

منبع

نوشته ارزش غذایی اسفناج و خاصیت آن برای سلامتی! اولین بار در خبرهای تازه| خبرهای خواندنی روز. پدیدار شد.

اشتراک در شبکه اجتماعی

گوگل پلاس فیسبوک تویتر لینکدین دیگ کلوب فیسنما